Friday 2 March 2012

mengapakah aku suka Lebah ?

aku sendri pon xtau nape aku taksub, aku pilih dan aku saaangat3 suka akan Lebah
tapi3, aku rasa cm tau kot sjak bila aku mula me'lebah'kan diri ni
sumenyer sebab seseorang....'manusia yang telah sempurna hidupnya'
dia penah cakap kat aku "jangan jadi cm Lebah, bawa madu di mulut, bawa bisa di punggung"
mula2 tu memg laa aku pcaya bulat2, yolah zaman budak2 agi mse tu
tapi skrg aku da sedar sesuatu "Lebah tak bawa madu kat mulut, tapi Lebah bawak madu kat kaki lor"
=_="
so, ape ek kene mengena dengan aku suka Lebah ? senanye salah satu sebab utama kenapa aku suka saaaaangat nak jadi Lebah...sebab aku nak cari Syauqatulwardah teristimewa
logik kah jawapan ini ? suka aku ar, blog aku....hahahahahaha..

hidup aku penjaja pengalaman, itukan wadah penulis pinggiran !

Diari Aku Seekor Lebah



Salam untuk yang terindah ?
itu adalah kamu !
kalau kamu mampu baca apa yang aku rasa, ini cerita aku Diari Aku Seekor Lebah
aku jaja kisah aku dan kamu, supaya kamu mampu tahu...ini perasaaan aku, Istikharah aku, 
ini cerita dan permulaan aku...



Syauqatulwardah, Cinta dari syurga
Syauqah.1
 
Bismillahhirrahmannirrahim, aku mulakan pena dengan nama Allah Yang Maha Mengasihi


“Man ahabba lillah wa abghadha lillah wa a’faa lillah wamana,a lillah faqadistakmamam iimaan” (sesiapa yang bercinta kerana Allah, benci kerana Allah, memberi kerana Allah dan bersedekah kerana Allah, maka imannya telah sempurna)HR  Abu Daud

Aku ingin menjadi kekasih Allah, mencintai seseorang bukan kerana keturunannya, bukan juga kerana kedudukannya, jauh sama sekali kerana harta kekayaan yang dimilikinya. Aku ingin mencintai seseorang hanya kerana Allah.
Cinta membuatkan aku ingin mendampingi-Nya, cinta mengajarkan aku mendekati makhluk-Nya, cinta merasakan aku kasih sayang dari orang lain, cinta menikmatkan hidup aku dengan penuh ketenangan  dan keceriaan. Allah Maha Mengasihi, segala puji hanyalah untuk Allah yang telah mengajarkan aku sebuah ilmu yang teramat indah nilainya. Sebuah amalan mulia yang telah lama aku lahirkan; Cinta dan keikhlasan.
Keikhlasan ! ya,itulah kunci keutamaan dalam bercinta.
Kalaulah aku…..

No comments:

Post a Comment